donderdag 6 maart 2014

Happy van tape!

Nu heb ik gelukkig niet zo heel veel hardnekkige verslavingen, eigenlijk geen. Maar sinds een paar weken ben ik wel besmet met het tape'jes virus!
Ik wist van het bestaan niet af, maar door het snailmailen ontdekte ik dat er zo iets bestaat als washitape, maskingtape, gewone tape, stoftape en plastictape. Je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat in een leuk kleurtje of printje om er van alles mee vast te tapen en mooie dingen mee te maken. 
En dan zijn deze tape'jes ook nog eens in verschillende winkels, grootte en prijsklassen te verkrijgen, er is zoveel keus!!  

Mijn tape'jes verzameling is inmiddels uitgebreid naar 53 stuks en dat in een paar maanden tijd. Ik zie ze vervolgens ook overal opduiken en wil steeds weer nieuwe printjes kopen.

Mijn eerste tape'jes kocht ik bij de Hema,vooral tape met bloemen vind ik mooi. 
Ik vind de prints op de tapes van de Hema erg leuk, veel verschillende soorten voor een prima prijsje!
Niet alle tapes plakken helaas even goed, bij de middelste moet ik nog wel eens de prittstift gebruiken. 



Later kwam ik er achter dat ze bij de Action ook washitape verkopen en dat natuurlijk naar goed Action's gebruik ook nog eens heel voordelig is. 
Voor twee rolletjes betaalde ik  ongeveer 0,80 cent.
Op dit moment zijn er zelfs drie rolletjes in 1 zakje te koop voor ongeveer dezelfde prijs. Die laat je toch niet liggen! 

De tape plakt prima en is in verschillende kleurtjes en printjes te verkrijgen. 




Bij de Zeeman en Wibra verkopen ze de tapes ook voor een zeer klein prijsje.
De tapes van de Zeeman die ik kocht zijn wat kleiner van stuk en meer als plakband dan de washitape die van papier en overschrijfbaar is, Ook de tapes van Wibra zijn steviger van materiaal, maar plakken ook prima!

Toch vind ik de prints op de wat duurdere tapes een stuk mooier, de bloemen in groen en blauw van de Xenos vind ik echt heel mooi en m'n hart sloeg een keertje over toen ik de nieuwste collectie tape bij de V&D zag liggen. Zo mooi met vlinders en bloemen, bijna zonde om te gebruiken ;)
Omdat ik nu geen winkel voorbij kan lopen zonder even te kijken of er toevallig leuke tape'jes te koop zijn, is m'n voorraad inmiddels behoorlijk uitgebreid.

Toen mijn schoonzusje afgelopen weekend langs kwam en mijn uitpuilende bak met tapes zag, vroeg ze zich af wat ik daar nu eigenlijk mee moet....
Nou, dat zal ik laten zien!

gevonden op snailmailmagazine.nl
\
gevonden op 365-miles-to-paris.blogspot.nl

gevonden op washitapecrafts.com

gevonden op ­flickr.­com
gevonden op leannefrances.tumblr.com


Zoals jullie kunnen zien, genoeg leuke dingen om voor te gebruiken! 
Wie is er nog meer dol op deze soorten tape en waar kopen jullie je favo tape'jes?



4 opmerkingen:

  1. Gek op! Ga zelfs ook eens bij hema en action inslaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk kleurig uitziende blog, Josy! Ik word er helemaal vrolijk van :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankje!! :D Dat is ook de bedoeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha! EINDELIJK weet ik waar de leuke confetti tape vandaan komt. Ik zag het al bij een snail die ik ontving, direct naar de Wibra :)

    BeantwoordenVerwijderen